tirsdag 6. desember 2011

Hvit dyne

Så kom den hvite dynen og la seg mykt over grus og asfalt. Da gjør det vel ingenting å være litt forkjøla? Da gjør det vel ingenting å være litt lei seg? Da gjør det vel ingenting at printeren streiker? 


Bilistene klager over brøytemannskapet. Ja, det er forståelig at det er ønskelig å komme seg frem. Den hvite dynen er vakker, men litt i veien, bokstavelig talt. 


Jeg ønsket meg stille snø. Nå er den her. Og den lager ingen lyd. Den demper all annen lyd. Den er virkelig hvit. 


Hadde jeg vært overtroisk ville jeg tenkt at den ble gitt meg, fordi jeg ønsket det så sterkt. I "The secret" av Rhonda Byrne, loves det at vi har mulighet til å skape virkeligheten vår. At drømmer skal bli oppfylt dersom man ønsker det nok! Forfatteren mener at mennesker ofte klager på at de ikke finner lykken, men ofte vet de ikke vet hva lykke er for dem. Det er vanskelig å lete etter noe man ikke vet hva er. Hvordan vet vi da når vi er på sporet? 


Jeg ønsket meg snø, lette etter snø, og fikk den. Det er jo en naturlig ting at det snør på denne breddegraden 7.desember. Det er ikke veldig overraskende, og jeg kan neppe tilegge det at jeg ønsket meg det, og dermed fikk det i en gave.. av universet (som the Secret stadig refererer til). Men siden jeg var meg bevisst at jeg savnet snøen, og ønsket meg det er det klart at jeg tar det personlig når den hvite dynen ligger vakkert utenfor huset mitt. 


Jeg kan jo hvertfall late som at det er en gave. 
"Til meg"
"Fra ukjent". 


Vel, da sier jeg tusen takk. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.